ICT Service Manager/test manager – Evides
Periode: 2010 – 2011
- Vraag en aanbod met de business afstemmen rondom de ICT-dienstverlening.
- Leidinggeven aan service (desk) medewerkers
- Concrete (gekwantificeerde) afspraken maken met de Demand Management organisatie en ICT.
- Acteren als gesprekspartner voor demand management en als linking pin tussen demand management en delivery.
- Advies geven aan interne opdrachtgevers/gemandateerde vertegenwoordigers van afnemers van de ICT-dienstverlening
- Afspraken maken over en het nakomen van de ICT-dienstverlening met interne opdrachtgevers op tactisch keten- en/of bedrijfsprocesniveau bewaken, al dan niet vast te leggen in Service Level Agreements (SLA’s).
- Aan klanten/management rapporteren en hen informeren over geleverde dienstverlening (zoals vastgelegd in de SLA’s)
- Periodiek afstemmen met de Business Service Managers
- Coördineren van het gecontroleerd doorvoeren van de service catalogus (PDC)
- Overleggen met de business over de eisen die deze stelt aan nieuwe diensten (projecten) en deze eisen als input leveren aan het project
- Adviseren en afspraken maken met (gemandateerde vertegenwoordigers van) de interne afnemers van de ICT-dienstverlening
- Inbreng leveren in diverse overleg-, project- en werkgroepen
- Testwerkzaamheden coördineren
- Verantwoordelijk zijn voor het testbeleid en een bijdrage leveren aan de ontwikkeling daarvan
- Beheren van de testomgeving en het eigenaarschap dragen van het testproject